مشاور ایمیل مارکتینگ

  • داشتن استراتژی مناسب

 

اگر در فرآیند ایمیل مارکتینگ استراتژی درستی نداشته باشید در دریای ایمیل های صندوق دریافت مشتری تان غرق می شوید. هر نفر روزانه به طور متوسط ۱۲۱ ایمیل دریافت می کند. این آمار نشان می دهد اگر استراتژی مناسب برای متمایز سازی خود نسبت به رقبا نداشته در سیل ایمیل های مشتریان گم می شوید.
 

  • ایجاد عضویت و ثبت نام ایمیلی در سایت

 

امکان عضویت و ثبت نام در سایت با دریافت ایمیل کاربران به شما کمک می کند لیستی از ایمیل مخاطبان تان در اختیار داشته باشید. این راهکار باعث کاهش خطر ابتلا به اسپم می شود چرا که افراد با اجازه و خواست خودشان ایمیل شان را در اختیار شما قرار داده اند.

 

  • گسترش بانک اطلاعاتی ایمیل مارکتینگ

 

– پاپ آپ خروج یکی از روش های رایگان برای دریافت ایمیل افراد است. در این روش قبل از خروج از سایت پنجره ای برای دریافت ایمیل کاربر باز می شود.


– محتوای رایگان در ازای ایمیل راهی است که بسیاری از سایت ها از آن استفاده می کنند. در این روش اطلاعات مورد نیاز کاربر بدون پرداخت هزینه از طریق ایمیل برای او ارسال می شود.


– فرم های ثبت نام موجود در بالای سایت یا در صفحات پر بازدید قرار داده می شود و مخاطب برای مطالعه محتوای مرتبط یا جدیدترین مقالات سایت ایمیل خود را در اختیار شما قرار می دهد.

 

  • تولید محتوای مناسب

 

مهم ترین و حیاتی ترین بخش ایمیل مارکتینگ تولید محتوای مناسب، جذاب و مخاطب پسند است. اگر مخاطب از محتوای شما راضی باشد به احتمال زیاد دفعه بعدی نیز ایمیل شما را باز می کند. اما اگر محتوا برای خواننده جذاب نباشد ممکن است از گزینه لغو اشتراک استفاده کند. بهتر است ایمیل حاوی اطلاعات ارزشمند باشد و با لحنی طنز، خودمانی و صمیمی با کاربر صحبت کند. همچنین پیشنهاد می شود فضای ایمیل ساده و خلوت باشد.

 

  • ارسال ایمیل در زمان مناسب

 

زمان ارسال ایمیل به این دلیل اهمیت دارد که هر چه زمان ارسال ایمیل تبلیغاتی شما به مخاطب نزدیک تر به زمانی باشد که او صندوق دریافت ایمیل خود را چک می کند قطعا پیام شما در بالای لیست قرار دارد و احتمال باز شدن ان بیشتر می شود. آمار نشان می دهد ساعت ۱۰ صبح بیشترین ترافیک چک کردن ایمیل را در سراسر دنیا شاهد هستیم. بدین ترتیب مشاور ایمیل مارکتینگ سازمان شما باید برنامه زمانی ارسال ایمیل را در ساعت پر بازدید قرار دهد تا با احتمال بیشتری توسط کاربر باز شود. البته ساعت چک کردن ایمیل به عوامل مختلفی از جمله سن ، جنس، شغل و … بستگی دارد.

 

  • استفاده از سرویس های ایمیل مارکتینگ

 

سرویس های ایمیل مارکتینگ یکی از ابزارهای تبلیغات ایمیلی و ارسال انبوه است که انجام تبلیغات را به صورت اتوماسیون بر عهده می گیرد.