طراحی باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان باید کمترین زمان را از اپراتور بگیرد. اگر فرآیند پیچیده و زمان بر باشد در اجرا موفق نخواهد بود. همچنین باید بتواند مشتریان و ویژگی ها و اعتبارات را به صورت اتوماتیک شناسایی نماید و به هر مشتری تخصیص دهد.  یک سیستم حرفه ای باید بتواند نیازهای کسب و کار ها را پاسخ گو باشد. باشگاه مشتریان باید بتواند به موازات پیشرفت و توسعه کسب و کارها گسترش یابد و امکان تعریف شعب مختلف، اجرای مدل های مختلف بازاریابی و … فراهم شود. 

 

در باشگاه مشتریان تخفیف ها باید هدفمند و بر مبنای رفتار مشتری باشد!

ایجاد آفر و تخفیفات مهم ترین بخش یک این سامانه ها به حساب می آید. تخفیف تاثیر گذار باید حس احترام در مشتری را تقویت نماید. مشتری را به صورت هدفمند به رفتار خود تشویق کند و میزان تاثیر آن در بازه زمانی مشخص قابل اندازه گیری باشد.  با استفاده از فرآیند بازی سازی در طراحی و راه اندازی می توان مشتریان هر کسب و کاری را شگفت زده کرد. با امتیاز دهی و اعتبارات بیشتر مشتری به مرور زمان به سیستم وفادار خواهد شد. 

 

راه اندازی باشگاه مشتریان چگونه منجر به افزایش فروش می شود؟

باشگاه مشتریان از طریق ایجاد مزایایی برای مشتریان، آنها را به وفاداری سوق می دهد و با ایجاد گروه بندی مشتریان و ثبت اطلاعات گروه های مشابه و ایجاد برنامه های خاص تبلیغاتی، بستر رفع نیاز آن گروه را فراهم می آورد. از طریق اطلاعات درج شده در سیستم می توان برنامه مدونی برای آن گروه تنظیم نمود و با افزایش فروش، افزایش سودآوری سازمان را به همراه داشت.