۷ مطلب در فروردين ۱۴۰۱ ثبت شده است

نکات کلیدی درباره مشاوره سرمایه گذاری

خدمات مشاوره سرمایه گذاری

یک مشاور سرمایه گذاری ثبت شده دارایی های سرمایه گذاران فردی و نهادی را مدیریت می کند.
مشاور سرمایه گذاری که مستقیماً توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار انتخاب می شوند، در باید اصل امانتداری را به عنوان یک اصل مهم و ضروری مورد توجه قرار دهند. اصل امانتداری بیان کننده توجه به منافع مشتریان است.
مشاوران مالی یا سرمایه گذاری همچنین موظفند هرگونه تعارض منافع احتمالی را با مشتری خود افشا کرده و در کلیه معاملات تجاری خود اخلاقی عمل کنند. برخی از این کارشناسان درصدی از دارایی های تحت مدیریت خود را از مشتریان دریافت می کنند در حالی که برخی دیگر برای پخش مشاوره یا به صورت ساعتی و یا هزینه ثابت می گیرند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا شیخ بهائی

مزایای مشاوره گمرکی صادرات چیست؟

بهترین مشاور صادرات

به طور کلی، فرآیندهای گمرکی برای نظارت بر سطح مبادلات و تجارت بین کشورها و همچنین برای کمک به حفظ امنیت ملی در هر کشور تعیین شده است. جلسه مشاوره گمرکی صادراتی، بهترین موقعیت برای اطلاع پیدا کردن از این قوانین است. قوانین گمرکی، بخشی از حمایت های مالی کشور را تامین می کند. فردی که مشاور صادرات شرکت شما است، نکات مهمی را به شما خاطرنشان می کند یکی از این نکات به این صورت می باشد:


“بسته به نوع کالا، کشور مبدا و کشور مقصد، فرایند صادرات یا واردات کالا، شرکت ها به شدت در معرض تحریم ها، ممنوعیت‌ ها، محدودیت‌ها و عوارض مالیات و حتی سرقت قرار دارند.” شاید به همین دلیل است که کشورها برخی از قوانین و مستندات اضافی را برای گمرک ارائه داده اند. به طور مثال، تجارت با کشورهای عضو اتحادیه اروپا با تجارت با کشورهایی که غیر عضو این اتحادیه هستند، تفاوت دارد. برای مبادله با هر یک از این دو دسته منطقه، باید برنامه ریزی ها و استراتژی های خاص داشته باشید. مشاوره گمرکی صادرات این مسائل را به شما خواهد گفت.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا شیخ بهائی

یک فروشنده خوب چه ویژگی هایی دارد؟

آموزش فروش در اصفهان

همه ما با فروشندگانی مواجه شده ایم که از زمان برقراری ارتباط تا یک انتخاب خوب، سعی در راهنمایی ما دارند، آن ها با سوالاتی که از ما در مورد نیاز یا مشکلمان می پرسند، مشکل را شناسایی کرده و درصدد رفع آن بر می آیند. یک فروشنده موفق این حس را القا می کند که هدفش از پرسیدن این سوالات حل مشکل است و نه صرفا فروش!

اما سوال اصلی این جا است که چگونه این حس را در مشتری ایجاد کنیم؟ در فرآیند مشاوره فروش شما از مشاور شرکتتان می آموزید که با رعایت نکاتی تبدیل به یک مشاور دلسوز شوید. اگر تا به حال از خدمات مشاوره فروش بهره گرفته باشید شاید در جلسات مشاوره فروش از مشاور در مورد ۳S فروش شنیده باشید. در دوره های آموزش فروش مدرسین ۳S فروش را ۳ اصل برای فروش موفق می دانند.

 

  • Servant’s mindset (تفکر خدمت رسانی): در این تفکر هدف ما فروش نیست بلکه خدمت صادقانه به مشتری است تا نیازش را بر طرف کند.
  • Share your experience (اشتراک گذاری تجربیات): زمانی که شما تجربه ای مشابه از مشتریان دیگر را با مشتری فعلی تان به اشتراک بگذارید، می توان امید داشت یک قدم به فروش موفق نزدیک شده اید.
  • Solve their problems (حل مشکل): حال که اعتماد مشتری را جلب کرده اید می توانید مشکل را حل کنید.

در آموزش فروش به سلسله مراتبی بودن این مراحل تاکید دارند بنابراین برای یک فروش موفق لازم است آن ها را به ترتیب رعایت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا شیخ بهائی

نمونه واقعی از مشاور سرمایه گذاری در جهان

بهترین مشاور سرمایه گذاری

فرض کنید شما یک بازنشسته ۶۵ ساله هستید که به تازگی یک مشاور سرمایه گذاری برای مدیریت وجوه بازنشستگی خود استخدام کرده اید. مشاوری که شما انتخاب کردید برای پایبندی نزدیک وی به بهترین روش های صنعت مدیریت سرمایه گذاری پیشنهاد شد. شما اخیراً خانه خود را کوچک کرده و یک میلیون دلار پس انداز بازنشستگی در اختیار دارید. شما تجربه سرمایه گذاری دارید و از خرید سهام های ریسک زا راحت هستید. با این حال، با توجه به سن و تحمل ریسک، شما بیشتر علاقه مند به حفظ اصل و اطمینان از داشتن پول کافی برای تأمین هزینه های زندگی خود برای ۲۰ سال یا بیشتر هستید.

در اولین جلسه، مشاور سرمایه گذاری با پرسیدن یک سری سوالات از شما شروع به درک برای کامل برنامه های بازنشستگی، شرایط مالی، تحمل ریسک، اهداف سرمایه گذاری و سایر عوامل مرتبط با ارزیابی نیازهای شما کرده است.

وی ساختار جبران خسارت خود (مخلوطی از هزینه های مسطح و هزینه های عملکرد) را با دقت توضیح داد و به اقدامات انجام شده برای به حداقل رساندن تعارض منافع واقعی یا قابل درک پرداخت. وی توضیح داد که به عنوان بخشی از روند پردازش، اختیار حساب های سرمایه گذاری شما را بدست خواهد آورد و مسئولیت امانت داری در قبال شما به عنوان مشتری خود خواهد داشت. سرانجام، او شما را به سمت منابعی هدایت کرد که می توانید وضعیت ثبت نام وی را تأیید و کنترل کنید. پس از پاسخ کامل به سوالات شما، مشاور شما استراتژی های مختلف بالقوه سرمایه گذاری را پیشنهاد داده است که با توجه به بودجه و انتظارات شما، به بهترین وجه نیازهای شما را برآورده می کند. پس از بحث دقیق، شما در مورد یک روش عملی توافق کردید و روند در حال انجام را تکمیل کردید.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا شیخ بهائی

روند رشد و توسعه باشگاه مشتریان

روند رشد باشگاه مشتریان

زمانی که سامانه شکل گرفت و اطلاعات از هر مشتری جمع آوری شد، براساس سلیقه هر دسته از مشتریان برنامه ای برای برای فعالیت های آتی مجموعه ریخته می شود تا بتواند رضایت مشتری را تا حد زیادی به دست آورد. بعد از آن مشتریانی که به عضویت باشگاه در آمده اند می توانند از مزایایی بهره مند شوند که مشتریان دیگر به آن ها دسترسی پیدا نخواهند کرد. اگر باشگاه برنامه وفاداری را در دستور کار خود قرار ندهد، قطعا اعضا خود را عضو ساده ای از یک مجموعه می بینند و نه چیزی بیشتر از آن! بنابراین برای بهتر پیش بردن اهداف باید برنامه وفاداری را در راس امور باشگاه مشتریان قرار داد. اگر در این سامانه به دنبال تکرار خرید مشتریان و سود و فروش بیشتر هستید، باید رضایتمندی ایشان را در برنامه باشگاه مشتریان قرار دهید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا شیخ بهائی

آموزش حرفه ای اصول برندینگ

آموزش برندسازی حرفه ای

آموزش برندینگ تنها در صورت تبعیت از قوانین و مقررات حرفه ای، کارآمد خواهد بود. آموزش حرفه ای اصول برندینگ از جمله موضوعاتی است که در صورت وجود تخصص و مهارت بالا می توان شاهد آن بود. به طور مثال : در صورت ارائه کالا یا خدمات مصرفی توسط یک شرکت، میزان سازگاری محصولات با محیط زیست و تبلیغ در این حوزه به منظور آشنایی کاربران یا مخاطبین با سازگاری محصولات، این موضوع به طور حتم ترغیب و توجه مشتریان را به همراه خواهد داشت.

بنابراین برانگیخته شدن احساسات در مخاطب (عام یا خاص) مهم ترین تکنیک در برندسازی و معرفی برند به مشتریان است. تکنیکی که توجه به آن می تواند همواره نتایجی فوق العاده ایده آل را به همراه داشته باشد. هدایت افکار عمومی یا افکار بخشی از جامعه به سمت هدفِ مورد نظر یک مجموعه یا تیم، از دیگر تعاریفی است که می توان برای برند و ساخت برند به آن اشاره کرد. همسویی افکار بخشی از افراد جامعه می تواند بهترین نتایج تجاری و اقتصادی را برای شرکت های مختلف به همراه داشته باشد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا شیخ بهائی

باشگاه مشتریان خود را خوشمند و اتوماتیک کنید!

طراحی باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان باید کمترین زمان را از اپراتور بگیرد. اگر فرآیند پیچیده و زمان بر باشد در اجرا موفق نخواهد بود. همچنین باید بتواند مشتریان و ویژگی ها و اعتبارات را به صورت اتوماتیک شناسایی نماید و به هر مشتری تخصیص دهد.  یک سیستم حرفه ای باید بتواند نیازهای کسب و کار ها را پاسخ گو باشد. باشگاه مشتریان باید بتواند به موازات پیشرفت و توسعه کسب و کارها گسترش یابد و امکان تعریف شعب مختلف، اجرای مدل های مختلف بازاریابی و … فراهم شود. 

 

در باشگاه مشتریان تخفیف ها باید هدفمند و بر مبنای رفتار مشتری باشد!

ایجاد آفر و تخفیفات مهم ترین بخش یک این سامانه ها به حساب می آید. تخفیف تاثیر گذار باید حس احترام در مشتری را تقویت نماید. مشتری را به صورت هدفمند به رفتار خود تشویق کند و میزان تاثیر آن در بازه زمانی مشخص قابل اندازه گیری باشد.  با استفاده از فرآیند بازی سازی در طراحی و راه اندازی می توان مشتریان هر کسب و کاری را شگفت زده کرد. با امتیاز دهی و اعتبارات بیشتر مشتری به مرور زمان به سیستم وفادار خواهد شد. 

 

راه اندازی باشگاه مشتریان چگونه منجر به افزایش فروش می شود؟

باشگاه مشتریان از طریق ایجاد مزایایی برای مشتریان، آنها را به وفاداری سوق می دهد و با ایجاد گروه بندی مشتریان و ثبت اطلاعات گروه های مشابه و ایجاد برنامه های خاص تبلیغاتی، بستر رفع نیاز آن گروه را فراهم می آورد. از طریق اطلاعات درج شده در سیستم می توان برنامه مدونی برای آن گروه تنظیم نمود و با افزایش فروش، افزایش سودآوری سازمان را به همراه داشت. 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
محمدرضا شیخ بهائی