آموزش باشگاه مشتریان

باشگاه مشتریان از طریق ایجاد مزایایی برای مشتریان، آنها را به وفاداری سوق می دهد و با ایجاد گروه بندی مشتریان و ثبت اطلاعات گروه های مشابه و ایجاد برنامه های خاص تبلیغاتی، بستر رفع نیاز آن گروه را فراهم می آورد. از طریق اطلاعات درج شده در سیستم می توان برنامه مدونی برای آن گروه تنظیم نمود و با افزایش فروش، افزایش سودآوری سازمان را به همراه داشت. 

طراحی این سامانه یکی از مهم ترین اصول جذب مشتری در عصر جدید است. بدین منظور سازمان ها استراتژی های گوناگونی جهت وفادار سازی مشتریان تدوین و اجرا می نمایند که به منظور توسعه روابط با مشتریان و ایجاد مشارکت بیشتر با آنها است. همچنین افزایش دانش و اطلاعات بنگاه اقتصادی درباره رفتار و علایق مشتریان از اهداف مهم طراحی باشگاه مشتریان است. 

مشاوره باشگاه مشتریان قطعا گامی موثر در اجرای موفق آن خواهد بود. پیش از عقد قرار داد و طراحی باشگاه سعی کنید از شرکت مورد نظر و سوابق کاری آنها اطلاعات لازم را استخراج نمایید. برای جلسه مشاوره اهداف مورد نظر خود را لیست کرده و سوالات خود را از مشاور بپرسید. 

آموزش اجرا و نحوه کار با سامانه یکی از ضروریات راه اندازی موفق باشگاه مشتریان است. بهتر است اپراتور این سیستم فردی با روابط عمومی بالا و تحصیلات مرتبط باشد.