مشاور CRM کیست و چه وظایفی دارد؟ برخی از مدیران زمانی که با چالش‌هایی در کسب و کار خود مواجه می‌شوند نمی‎دانند برای حل آن باید از چه کسی کمک بگیرند و گاهی به علت اشتباه در تشخیص مشکل، مشاور‎های اشتباهی را انتخاب و مشاوره‌های بی نتیجه‌ای دریافت می‌کنند. به عنوان مثال فرض کنید مدیر در سیستم مدیریت ارتباط با مشتریان خود دچار مشکل شده است؛ در چنین شرایطی مدیر فرضی با یک شرکت ارائه دهنده خدمات CRM تماس گرفته و درخواست مشاوره می‌کند در حالی که حل این مشکل تنها به دستان توانمند یک مشاور CRM امکان پذیر است.

نیاز به یادآوری نیست که چه میزان هزینه و بودجه شرکت بر سر یک مشاوره اشتباه به هدر می‌رود. اگر شما هم با چنین مشکلی مواجه هستید بهتر است با کسی که می‌تواند در حوزه CRM به شما مشاوره دهد مشورت کنید.