وظایف مشاور تبلیغاتی

برای استفاده موثر از بودجه تبلیغاتی و افزایش بازدهی تبلیغات لازم است برنامه جامع تبلیغات تدوین و اجرا شود تا با سازمان بتواند به اهداف مورد نظر خود دست یابد. حضور یک مشاور تبلیغاتی در سازمان می تواند در ارائه راهکارها و ابزارهای تبلیغاتی برای معرفی محصول به مشتریان به سازمان کمک کند و برآوردی از هزینه لازم بر اساس کانال مورد نظر، حجم تبلیغات و … به مدیران سازمان ها ارائه کند.

مشاور تبلیغاتی علاوه بر اینکه بر تمام مراحل تولید تبلیغ و چگونگی اجرای آن نظارت دارد، با بررسی رسانه های گران قیمت و یا محتوای نامناسب مدیران سازمانی را از صرف هزینه اضافه مطلع می سازد. همچنین پس از اجرای کمپین تبلیغاتی با بررسی نتایج حاصل از اجرای تبلیغات، میزان اثربخشی تبلیغ و نقاط قوت و ضعف ان را شناسایی می کند. می توان گفت مهم ترین مزیت استخدام مشاور تبلیغاتی تسلط او بر مباحث بازاریابی، فروش، تبلیغات و برندینگ است که کمیپن تبلیغاتی را به صورت یکپارچه همراستا با اهداف پیش می برد.