اتاق بازرگانی و صنایع ایران

اولین اتاق بازرگانی در سال ۱۵۹۹ در فرانسه تاسیس شد. اولین اتاق در ایالات متحده در سال ۱۷۶۸ در نیویورک آغاز به کار کرد. اتاق بازرگانی ایالات متحده در سال ۱۹۱۲ تاسیس شد و از طریق تلاش برای لابی گری در سطح ملی، مسائل مربوط به تجارت را ارتقا داد. در سطح ایالت، شهر و منطقه اتاق ها بر روی موضوعات متعددی تمرکز می کنند.

 

از جمله مزایایی که اعضا اتاق بازرگانی ایران دریافت می کنند، تخفیف هایی است که عمدتا سایر افراد از آن بی بهره اند. هم چنین حضور ویژه در فهرست اعضا خاص برای دریافت برنامه ها و خدماتی ویژه، بخش دیگری از مزایای اعضا اتاق بازرگانی است.

 

اتاق های بازرگانی نیز در ترویج فعالیت های تجاری و نمایندگی اعضای اتاق در شهرداری های محلی نقش مهمی دارند. حداقل در سطح محلی، اعضای اتاق بازرگانی اغلب برای بحث و گفتگو تلاش می کنند و سعی می کنند سیاستی را که مربوط به تجارت و محیط اقتصادی کلی است، شکل دهند.

 

شرکت در انتخابات اتاق های بازرگانی منوط به دارا بودن کارت عضویت در این اتاق ها و هم چنین داشتن سابقه فعالیت مرتبط (سه سال) می باشد. اتاق های بازرگانی زیر مجموعه ای از اتاق بازرگانی بین المللی هستند.

 

این اتاق با دارا بودن اهدافی بسیار ویژه (کمک به توسعه اقتصاد جهانی) الگویی برای فعالیت هر یک از اتاق های بازرگانی است. تاثیرگذاری ویژه لوایح و قوانین وضع شده در اتاق های بازرگانی بر قوانین و سیاست های تجاری، از جمله اصلی ترین دلایل اهمیت حضور اتاق بازرگانی برای رشد و شکوفایی اقتصادی و تجاری است.