بازاریابی دیجیتال فارغ از نوع کسب و کار می تواند ثمر بخش باشد. دیجیتال مارکتینگ می تواند کسب و کار شما را در ساخت تجربه رابط کاربری، شناسایی نیاز مخاطبان و ایجاد ارزش با تولید محتوای آنلاین راهنمایی کند. بازاریابی دیجیتال برای همه شرکت کار می کند اما بدین گونه نیست که نحوه پیاده سازی آن برای همه کسب و کارها یکسان باشد.

 

دیجیتال مارکتینگ برای مدل B2B

اگر کسب و کار شما از نوع Business-to-Business است نقش دیجیتال مارکتینگ برای شما جذب و تبدیل سرنخ ها به مشتری از طریق وب سایت، شبکه های اجتماعی به خصوص لینکدین و سایر ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است.


 

دیجیتال مارکتینگ برای مدل B2C

اگر مدل کسب و کاری شما بنگاه به مشتری یا به عبارتی Business-to-Customer است هدف شما از بازاریابی دیجیتال جذب مخاطب به وب سایت و تبدیل آنها به مشتری است. در بازاریابی دیجیتال شما بر روی سفر مشتری از لحظه ورود تا پایان خرید تمرکز می کنید و در این مدل به جهت اهمیت محصول و خدمات لازم است به تقویت ابزارهای آسان سازی خرید بپردازید. برای بازاریابی دیجیتال B2C شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام مفیدتر خواهد بود.

 

استفاده از دیجیتال مارکتینگ چه فوایدی دارد؟

بازاریابی دیجیتال این امکان را برای صاحبان کسب و کار و مشاور دیجتال مارکتینگ سازمان به ارمغان می آورد که می توانند نتایج دقیق هر استراتژی را بلافاصله بعد از پیاده سازی مشاهده و آنالیز نمایند.

 

محمدرضا شیخ بهائی مشاور و مدرس دیجیتال مارکتینگ | 09131098875