مشاور مدیریت

مشاوره مدیریت به منظور پر کردن شکاف مهارت های یک کسب و کار وارد عمل می شود و به عنوان تکمیل کننده فعالیت ها مشغول به کار می شود. مشاور مدیریت کسی است که راهکارهای سازمانی به مدیران پیشنهاد می نماید. به عبارت دیگر می توان گفت مشاور مدیریت زمانی کار خود را آغاز می نماید که مشکل عمیقی در سازمان به وجود آمده باشد و مدیران را در تصمیم گیری دچار اختلال کرده باشد. 

 

مشاوره مدیریت چیست؟
 

مشاوره مدیریت، یکی از مهم ترین ارکان برای موفقیت در کسب و کار هاست؛ فرقی نمی کند که شما در کسب و کارتان مدیر موفقی محسوب شوید یا از مدیران تازه کار باشید، وجود یک مشاور مدیریت در کنار شما، می تواند به کلید موفقیتتان تبدیل شود. مشاوره مدیریت در واقع به شما کمک می کند در محیط پویا و رقابتی امروز، بتوانید نیاز و هدف را به خوبی مشخص کرده و فعالیت های شرکت را در جهت درست هدایت نمایید.

 

مشاور مدیریت کیست؟
 

حال که با فرآیند مشاوره مدیریت آشنا شدید، باید بدانید مشاور مدیریت کیست؟ مشاور مدیریت در واقع فرد حرفه ای است که همه مسیرهایی که به موفقیت سازمانی منتهی می شود را بررسی کرده و بهترین آن را به مدیر پیشنهاد می دهد در واقع از دید یک مشاور مدیریت، بهترین مسیر، مسیری است که کارآ و بهینه باشد. مدیر هر کسب و کار به علت کمبود وقت تنها فرصت تحلیل کسب و کار خود را خواهد داشت اما یک مشاور مدیریت به علت تجربه ای که دارد می تواند به صورت وسیع تر محیط کسب و کار را با یک دید کلی نگر بررسی کرده و بهترین گزینه ها را انتخاب کند. علاوه بر تمام این موارد، گذراندن دوره آموزش مشاوره مدیریت یکی از مواردی است که مشاور را از یک مدیر تمایز می دهد؛ البته آموزش مشاوره مدیریت تنها حالت تئوری نداشته بلکه در محیط کسب و کار صورت گرفته است.

 

محمدرضا شیخ بهائی | مشاور مدیریت در اصفهان