شرکت مدیریت صادرات

شرکت مدیریت صادرات یکی از انواع واسطه های صادراتی است که برای کمک به بنگاه های اقتصادی در جهت ورود به بازارهای جهانی و افزایش صادرات کالا یا خدمات بنگاه ها ایفای نقش می کند. این شرکت ها بسته به شرایط و نیاز می توانند مدیریت تمام و یا بخشی از فعالیتهای صادراتی بنگاههای اقتصادی مخصوصا بنگاه های کوچک و متوسط را بر عهده گیرند. شرکت مدیریت صادرات یک شرکت خصوصی کاملا مستقل است که مانند یک دپارتمان فروش صادراتی برای بنگاهها عمل می کند.

 

شرکت مدیریت صادرات بر اساس یک قرارداد رسمی که جهت مدیریت امر صادرات شرکتها با آنها منعقد می کند، می تواند نمایندگی انحصاری یا غیر انحصاری تمام یا بخشی از محصولات تولیدی و یا خدمات آنها را در بازارهای خارجی داشته باشد. شرکتهای مدیریت صادرات نباید با شرکتهای بازرگانی که معمولا به دنبال پیدا کردن مشتری خارجی هستند و هیچ تعهدی به تولیدکننده ندارند اشتباه شوند. تعهد در قبال حفظ رابطه بلند مدت با تولید کنندگان و مصرف کنندگان ماهیت شرکت مدیریت صادرات را از سایر واحد های تجاری متمایز می نماید.

 

خدمات شرکت مدیریت صادرات
 

  • انجام کلیه اقدامات ایجاد تقاضا و نیز پاسخگویی به تقاضای موجود و یا ایجاد شده در بازار های بین المللی
  • انجام تحقیقات بازاریابی برای شناسایی بازار هدف
  • تعیین ویژگی های کمی و کیفی محصول مورد نیاز بازار هدف
  • شناسایی و انتخاب توزیع کننده ماهر و با تجربه
  • مذاکره برای کسب مجوزهای لازم
  • آموزش توزیع کننده ها در مورد نحوه بازاریابی هر محصول خاص
  • ارائه خدمات پس از فروش به مشتریان
  • تهیه اسناد و مدارک مورد نیاز صادرات کالا یا اخذ مناقصات بین المللی خارج از کشور
  • ارائه الزامات و پیشنهاد مارک گذاری و بسته بندی کالا صادراتی
  • تعیین دقیق هزینه های بیمه ، حمل و نقل و لجستیک ، …
  • ارائه مشاوره برای قیمت گذاری کالا های صادراتی
  • ارائه خدمات انبارداری در بازار هدف
  • هماهنگی امور حمل و نقل
  • مدیریت ریسک پرداخت ها و تعهدات طرفین