مشاوره بازاریابی

 

بازاریابی به عنوان مهم ترین بخش و فرآیند کسب و کارها در جهت موفقیت سازمان تلاش می کند. بازاریابی نه تنها مخاطبین را با برند تجاری کسب و کار ما آشنا می کند بلکه موجب رشد کسب و کار، افزایش فروش و ارتباط بهتر و نزدیک تر با مشتریان می شود.

 

بازاریابی داخلی چیست؟

 

بازاریابی داخلی به نقش کارکنان شرکت تاکید دارد. هیچ شرکتی نمیتواند با کارکنان نابلد به اهداف خود دست یابد. بازاریابی داخلی به دنبال هماهنگی عمودی بین واحد بازاریابی با مدیران ارشد سازمانی و هماهنگی افقی با واحدهای دیگر سازمان است. بر اساس این مفهوم کارکنان تمام بخش های یک سازمان در موفقیت و شکست برنامه های بازاریابی و فروش نقش دارند و این تنها وظیفه واحد بازاریابی نیست.

 

بازاریابی عصبی چیست؟

 

بازاریابی عصبی بر اصول، روش ها و ابزارهای علوم روانشناسی و مغز و اعصاب در انتخاب و خرید مصرف کنندگان تمرکز دارد. فرض اصلی بازاریابی عصبی بر این است که مصرف کنندگان از نیات درونی خود آگاهی ندارند. به همین دلیل از تکنیک های نقشه برداری ذهن و رهگیری چشم برای آگاهی از نیات درونی مصرف کننده استفاده می شود. سازمان های بزرگ برای پیش بینی رفتار مصرف کننده از بازاریابی عصبی استفاده می کنند.

 

بازاریابی ویروسی چیست؟

 

بازاریابی دهان به دهان یا به عبارتی بازاریابی ویروسی، به استفاده از روش های عجیب و خنده دار در ارتباط با مشتری اشاره دارد. از این نوع بازاریابی به منظور سرگرم کردن مخاطب یا برندسازی می توان استفاده کرد. اگر پیامی برای مخاطب جذاب باشد خود شخص نیز با سازمان همراه شده و به ارسال پیام به سایرین می پردازد.

 

بازاریابی مشارکتی چه نوع بازاریابی است؟

 

در بازاریابی مشارکتی دو شرکت با شارکت یکدیگر برای فروش محصولات و تبلیغ آن با یکدیگر همکاری می کنند. یکی مسئول تولید و دیگری نقش تبلیغات را عده دار می شود.

 

تعریف بازاریابی محتوا

 

امروزه استفاده از تولید محتوا برای معرفی محصولات و برندها در کانال ها و بسترهای مختلف بسیار مورد استفاده قرار گرفته است و توانسته مشتریان زیادی به خود جذب کند.

 

بازاریابی دیجیتال چیست؟

 

به استفاده از تکنولوژی و وسایل دیجیتال جهت آگاهی مشتریان و معرفی محصولات و برندها در بستر اینترنت بازاریابی دیجیتال می گویند.

 

بازاریابی پیامکی

 

پیامک های تبلیغاتی اگر با برنامه ریزی و هدف گرا باشند می توانند جایگاه کسب و کار را بهبود دهند. بازاریابی پیامکی موثر می تواند فرصت مناسبی جهت جذی مشتریان فراهم آورد. چراکه بازاریابی پیامکی قابلیت انعطاف بالایی دارد و بسیار کارآمد است.

 

بازاریابی صنعتی چیست؟

 

بازاریابی صنعتی یا بازاریابی B2B نوعی از بازاریابی است که در آن یک شرکت محصول و خدمات مورد نیاز سازمان های دیگر را برآورده می سازد. هر این نوع بازاریابی مشتری و فروشنده هر دو صاحب کسب و کار هستند.

 

بازاریابی مصرفی چیست؟

 

بازاریابی مصرفی یا به اصطلاح بازاریابی B2C ارتباط میان کسب و کارها و مصرف کننده نهایی را نشان می دهد. بازاریابی مصرفی به دلیل ارتباط مستقیم با مصرف کننده نهایی بر روی مسائل احساسی تمرکز دارد.

 

بازاریابی رسانه های اجتماعی

 

این نوع بازاریابی زیر مجموعه بازاریابی دیجیتال است که با کمک رسانه های اجتماعی اقدام به بازاریابی می نماید.

 

بازاریابی تلفنی

 

با گسترش فناوری اطلاعات و افزایش استفاده از شبکه های اجتماعی، اثربخشی و کارکرد بازاریابی تلفنی به شدت کاهش یافته و به ندرت مورد استفاده قرار می گیرد.

 

بازاریابی ویدئویی

 

امروزه استفاده از تبلیغات و بازاریابی ویدئویی مورد توجه همگان قرار گرفته و استقبال زیادی به همراه دارد. آمار نشان می دهد ۵۷ درصد خریداران فروشگاه های آنلاین تمایل بیشتری به خرید محصولاتی دارند که به صورت ویدئویی ارائه شده اند.

 

حضور مشاور بازاریابی در کسب و کارها

 

امروزه با از بین رفتن موانع بازار تجارت ایران، دوران اقتصادی جدیدی را تجربه می کنیم. در بازار امروز شاهد حضور و رقابت، رقبای داخلی و خارجی زیادی هستیم که در همه زمینه های تولیدی و خدماتی با هم رقابت می کنند. پس در این میدان پر رقابت، نیاز به حضور مشاور بازاریابی بیش از پیش احساس می شود. با تغییر شرایط بازار و اوضاع رقابتی، شیوه های بازاریابی و مارکتینگ هم تغییر یافته است.

 

اغلب مدیران تصور و درک روشنی از مفهوم مشاوره بازاریابی ندارند و به دلیل مشورت با افراد ناآشنا به حوزه بازاریابی، نتایج ناخوشایندی را تجربه کرده اند. به همین دلیل بسیاری از مدیران در برابر مشاوره بازاریابی گارد دارند.