باشگاه مشتریان سیستمی است که با ایجاد وفاداری در مشتریان از طریق فراهم کردن مزایا برای گروه های مشتریان اداره می شود. باشگاه مشتریان پس از جمع آوری و تحلیل اطلاعات مشتریان کسب و کارها ، آنها را در گروه هایی با ویژگی های مشترک دسته بندی می کنند و از طریق برنامه ریزی های مدون، نیاز گروه های مشتریان مورد توجه قرار گرفته و سازمان در جهت رفع آن نیازها تلاش می نماید.
ایده باشگاه مشتریان ابزار جدیدی است که توسط شرکت ها و سازمان های تجاری اجرا می شود. در این سیستم شرکت ها مشتریان بالقوه و بالفعل خود را با انگیزه های ویژه به پیوستن به باشگاه مشتریان تشویق می نمایند. محصولات رایگان، کوپن، تخفیف ویژه و سایر امتیازات از مشوق های پیوستن به باشگاه مشتریان کسب و کارها است.
ضرورت باشگاه مشتریان؟
با توجه به افزایش رقابت ها در دنیای امروز، شرکت ها از استراتژی های بازاریابی و فروش مختلفی برای جذب و وفادار سازی مشتری استفاده می نمایند. باشگاه مشتریان ، سامانه مدیریت ارتباط با مشتری و اتوماسیون بازاریابی با همین هدف و در راستای حفظ مشتریان فعلی طراحی و اجرا شدند.
چرا باشگاه مشتریان به شما پیشنهاد می شود؟
همانطور که می دانیم هزینه جذب مشتری جدید ۶ برابر هزینه نگهداری از مشتریان قدیمی است. همچنین مشتری فعلی ۶۰ درصد بیشتر از مشتری جدید خرید می کند. همه این اطلاعات ضرورت و اهمیت ایجاد سیستم باشگاه مشتریان را نشان می دهد.
برای آشنایی با مزیت های راه اندازی باشگاه مشتریان با ما همراه باشید...