طراحی و راه اندازی این سامانه یکی از نقاط حساس در مباحث باشگاه مشتریان است. بدین صورت که تعریف مزیت های متقابل برای شرکت ها و نیز برای مشتری جهت ایجاد یک رابطه وفادار و سودمند دو طرفه میان آنها است. بر اساس طرح آماده شده، سناریوی باشگاه و تحلیل نوع مخاطب،ماژول های مختلفی قابل استفاده بوده و انتخاب این ابزارها ، یکی از مراحل راه اندازی باشگاه است که در صورتی که هوشمندانه انجام نشود می تواند حتی منجر به شکست کل پروژه گردد. معمولا وقتی ابزارهای ترکیبی برای عضویت و حضور در یک باشگاه استفاده می شوند، کاربران استقبال بیشتری می کنند. اهداف باشگاه می بایست به وضوح تعیین شود. البته هدف اصلی راه اندازی باشگاه، افزایش سود و سهم بازار است.