ایمیل مارکتینگ منافع زیادی برای صاحبان کسب و کارها دارد که توسط مشاور ایمیل مارکتینگ به مدیران کسب و کارها پیشنهاد می شود. از سال های دور ارسال ایمیل یکی از راه های برقراری ارتباط به شمار می آید که اخیرا به یکی از روش های تبلیغی برای کسب و کارها تبدیل شده است که اگر از آن به خوبی استفاده نشود، می تواند تاثیر معکوس داشته باشد. یکی از مسائلی که ضرورت آموزش ایمیل مارکتینگ را توجیه می کند، مزایایی است که این شیوه تبلیغ دارد در ادامه به چند دسته از این مزایا اشاره خواهیم داشت.
- ارتباط گرفتن کم هزینه با مشتری: زمانی که ایمیلی را برای کاربر ارسال می کنید، چون به نوعی به حریم او وارد شده اید، کاربر از روی کنجکاوی یا به علت عنوان جذابی که ایمیل شما دارد، آن را باز کرده و اگر مورد نیازش باشد از آن استقبال خواهد کرد. به همین علت است که می گوئیم باید یک مشاور ایمیل مارکتینگ، تمام جنبه های کسب و کار شما را بررسی کرده و مطابق با آن برای شما یک پیام تبیلغاتی مناسب طراحی کند. بنابراین یکی از موارد ضرورت آموزش ایمیل مارکتینگ، این است که اگر در جلسه مشاوره ایمیل مارکتینگ، بازار هدف و پیام به خوبی تعیین و طراحی شده باشند، می تواند تاثیر شگرفی در به سود رسانی شما داشته باشد.
- جذب کاربران بالقوه: زمانی که ایمیل حاوی پیام شما به کاربران بالقوه ارسال می شود، به شرط مناسب بودن آن، می تواند باعث جذب تعداد جدیدی از کاربران به کسب و کار شما شوند. بنابراین در انتخاب پیام دقت داشته باشید.
- به مخاطب هدفتان اهمیت بدهید: قطعا همه ما افرادی در اطرافمان وجود دارند که تنها زمانی که کاری داشته باشند سراغ ما را می گیرند و این برای ما خوشایند نیست در ایمیل مارکتینگ نیز اگر افراد فقط برای تبلیغ ایمیل دریافت کنند احتمال کمتری دارد که نسبت به آن واکنش خوبی نشان دهند اما اگر در مناسبت های خاص مانند تولد یا جشن ها برای آن ها پیام ارسال شود یا یک دسته تخفیف را فقط برای ایشان یا گروه محدودی از مخاطبان ارسال کنید، بازخورد بهتری دریافت خواهید کرد. بنابراین یکی دیگر از عواملی که باعث ضرورت آموزش ایمیل مارکتینگ می شود، نحوه برقراری ارتباط با مخاطب در مناسب های خاص است.