متن ایمیل خوش آمد گویی به مخاطب به هدف شما بستگی دارد. در این ایمیل شما می توانید به معرفی برند و ارزش خلق شده توسط سازمان تان بپردازید یا در خصوص کالا یا خدمات شرکت اطلاع کافی برای مخاطب ارسال نمایید. پیشنهاد می شود اولین ایمیل ارسالی به مخاطب با ظاهری زیبا و حجم محتوای مناسب ارسال شود تا نقطه شروعی برای تعاملات بعدی سازمان و افراد باشد. سازمان هایی که با مشاور ایمیل مارکتینگ همکاری می کنند می توانند پیشنهاد چارچوب کلی ایمیل را از او بخواهند و مشاور ایمیل مارکتینگ سازمان را مسئول نظارت بر اجرای کمپین نمایند.
یکی دیگر از انواع ایمیل مارکتینگ خبرنامه است که در بازه های زمانی از پیش تعیین شده برای گروه خاصی از مخاطبان که توسط مشاور ایمیل مارکتینگ تقسیم بندی شده اند، ایمیل ارسال می شود. برای شروع لازم است افراد در خبرنامه شما عضو شوند. پس از آن می توانید ایمیل هایی حاوی اخبار، معرفی محصولات و خدمات و تازه ترین رویدادهای تان را به عنوان خبرنامه برای کاربران ارسال نمایید.
اگر ایمیل مارکتینگ با پیاده سازی کمپین خبرنامه به درستی به کار برده شود می تواند پیوند ناگسستنی بین شما و مخاطب ایجاد کند به طوری که برای مخاطب خسته کننده نیست و می تواند در جریان محصولات و خدمات سازمان شما باشد و بازگشت او به وب سایت شما افزایش می یابد.