سیستم باشگاه مشتریان

راه اندازی باشگاه مشتریان در سازمان ها عموما با هدف مدیریت و وفادار سازی مشتریان صورت می پذیرد. راه اندازی باشگاه مشتریان می تواند منجر به ارتباطات یکپارچه و منسجم، منظم و پیوسته با مشتریان باشد. گزارش ها نشان می دهد هزینه جذب مشتری جدید از نگهداری مشتری قبلی بسیار بیشتر است. اگر مشتری از خرید خود راضی باشد به شما و کسب و کارتان وفادار می شود. برای اینکه هر مشتری به عنوان سفیر شما به توصیه برندتان به دیگران بپردازد لازم است که با راه اندازی باشگاه مشتریان و اختصاص تخفیف ها و جشنواره های ویژه او را به این کار ترغیب کنید.

 

اهداف باشگاه مشتریان یکی از مهم ترین پارامترهایی است که پیش از راه اندازی باشگاه مشتریان مورد توجه صاحبان کسب و کارها قرار دارد. باشگاه مشتریان به معنای جمع اوری و ثبت اطلاعات گروهی از مشتریان سازمان است. باشگاه مشتریان معمولا به منظور رفع نیاز مخاطبان تشکیل می شود و هدف اصلی آن برقراری ارتباط موثر و بلند مدت با مشتریان است. یکی دیگر از اهداف باشگاه مشتریان تشویق مشتری به تکرار خرید همراه با رضایت خواهد بود.